JĘZYK POLSKI. KLASA 8C

przez | 19 maja 2020

JĘZYK POLSKI. KLASA 8C

We wtorek:

 

Temat: O czym można przeczytać w dzienniku pisarza? Szczepan Twardoch o sobie.

 

Po odczytaniu fragmentów Dzienników 2007-2015 (s. 220-223) należy przepisać poniższą notatkę.

Dziennik Szczepana Twardocha nie jest typowym dziennikiem, bo:

  1. nie ma dat dziennych, tylko roczne,
  2. brak informacji o miejscu powstania zapisków,
  3. nie ma typowych dla tego gatunku zapisów,
  4. podejmowana tematyka jest różnorodna,
  5. pierwszoosobowa narracja czyni utwór bardzo subiektywnym,
  6. zapiski mieszają postawy – introwertyczną i ekstrawertyczną,
  7. nastrój potęgują stosowane środki stylistyczne (m.in. metafory, ironia).

 

Na zakończenie lekcji proszę napisać w zeszycie, kogo nazywamy introwertykiem, a kogo ekstrawertykiem.

Na wtorek to wszystko.

 

Środa.

Temat: O trudach porozumienia się ze światem – Magdalena Tulli Szum

 

Temat relacji międzyludzkich jest bardzo często podejmowany w różnych tekstach kultury. Również Magdalena Tulli podejmuje ten temat w swoim utworze. i

 

Tekst znajduje się na stronach podręcznika 224 – 227. Po jego przeczytaniu i zapoznaniu się
z pojęciem autokreacji napisz w zeszycie w kilku zdaniach odpowiedź na pytanie:

W jakich sytuacjach ty stosujesz autokreację,  czyli „zakładasz maskę”?

 

A w czwartek

 

Temat: Uwaga! Błąd językowy!

 

Dziś lekcja gramatyki. W podręczniku ten temat znajduje się na stronie 284-286. O tym była już mowa, ale dla przypomnienia proszę przeczytać wiadomości na temat rodzajów błędów. Należy zrobić w zeszycie polecenia 4 i 12.

 

Ostatni dzień tygodnia, piątek.

 

Temat: Co rzeźby Aliny Szapocznikow mówią o człowieku?

 

Dzieła tej artystki możecie podziwiać na stronach 228 i 229 podręcznika. Są to jej dwa autoportrety. Obejrzycie je pod kątem:

  • kształt, wielkość, kolor,
  • materiał, z jakiego zostały wykonane,
  • do jakich części ciała są podobne poszczególne elementy,
  • dlaczego górna część rzeźby zawiera tylko usta i podbródek; co oznacza brak pozostałych elementów twarzy,
  • jakie jest symboliczne znaczenie rzeźby.

 

Następnie wybierzcie jedną z rzeźb (Autoportret I, Autoportret II) i zapiszcie powyższe informacje (5 myślników) na jej temat w zeszycie jako notatkę.

 

Żegnam na weekend.

Print Friendly, PDF & Email