MATEMATYKA. KLASA 6C,6D

przez | 3 kwietnia 2020

MATEMATYKA. KLASA 6C,6D

  1. Zachęcam do obejrzenia filmu, który podsumuje wiadomości o polach trójkątów i czworokątów. Pani pomoże wam uporządkować waszą wiedzę, jak sama napisała, tak, żeby się nie myliło. Zwróćcie uwagę na używanie ekierek do rysowania wysokości figur. Zatrzymaj film i poćwicz.

 

https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-6,matematyka-2042020-lekcja-4,47345768

 

  1. Jak myślicie, co powinno znaleźć się w podsumowaniu lekcji? Chyba nie mamy wątpliwości?

 

Narysuj w zeszycie równoległobok i , przy użyciu ekierek, narysuj dwie jego wysokości (zobacz jeszcze raz ten fragment filmu). Oznacz je odpowiednio h₁ i h₂.

Zaznacz podstawę a, na którą spada wysokość h₁ i napisz wzór na obliczenie pola tego równoległoboku.

Podobnie: zaznacz literą b drugi bok, na który spada wysokość h₂ i napisz wzór na obliczanie pola tego równoległoboku.

Oblicz pole równoległoboku, wiedząc, że h₁= 4cm , a= 5cm. Jaka będzie długość boku b w tym równoległoboku, jeśli h₂=10 cm?

 

  1. Czekam na wasze rysunki i rozwiązanie zadania do 7 kwietnia br. Przesyłajcie je na mój adres e-mail kalmus@o2.pl
Print Friendly, PDF & Email