Krąg tematyczny: Przyroda budzi się do życia
30.03.2020
Temat: Groźna woda
- Rozmowa z dzieckiem na temat wody:
– z czym się kojarzy woda?
– jakie jest znaczenie wody w przyrodzie ? ( dla roślin, zwierząt, ludzi)
– co by się stało, gdyby wody było za mało? ( skutki dla roślin, zwierząt, ludzi)
– co by się stało, gdyby wody było za dużo? ( skutki dla roślin, zwierząt, ludzi).
- Przeczytanie dziecku czytanki „Powódź” – podręcznik strona 53 i ustne udzielenie odpowiedzi przez dziecko na pytania pod czytanką.
Rozmowa na temat:Różne przyczyny powstawania powodzi ( gwałtowne roztopy, ulewne deszcze, zatamowanie rzeki przez zatory lodowe, powodzie sztormowe, tsunami). Czy na naszym terenie miały już miejsce takie sytuacje- może ktoś pamięta?
Jak można się obronić przed powodzią? ( budowa zbiorników retencyjnych gromadzących wodę, budowle regulujące przepływ wody- tamy (zapory), budowa i naprawa wałów przeciwpowodziowych, ewakuacja).
- Rozmowa o ogłaszanych w mediach akcjach charytatywnych organizowanych w celu pomocy powodzianom, o różnych organizacjach, np. harcerskich, świadczących pomoc osobom potrzebującym.
- Pomagamy powodzianom – opowiadanie na podstawie historyjki obrazkowej – podręcznik strona 55.
– odczytanie zdań pod ilustracjami oraz początku opowiadania na dole strony 55 i usste ułożenie dalszego ciągu opowiadania.
( Marta od dawna marzyła o pluszowym misiu. Pewnego dnia ……… ) dla chętnych zapisanie w zeszycie treści swojego opowiadania.
- Wyszukaj w czytance „Powódź” i przepisz do zeszytu 5 rzeczowników i 5 czasowników- zadanie domowe.
- Rozszerzenie zakresu liczbowego do 100 – dodawanie i odejmowanie w zakresie 100, porównywanie liczb. Proszę zwrócić uwagę na liczbę jedności i dziesiątek- swiczenia na stronkach edukacyjnych.
Pamiętaj: Ćwicz codziennie czytanie J
Ćwiczenia czynią mistrza!!!!
Nie zapominaj o tabliczce mnożenia i dzielenia! Poćwicz na podanych wcześniej stronkach WWW.
Serdecznie pozdrawiam!
Henryka Kamińska