KLASA 2B
Krąg tematyczny: Przyroda budzi się do życia
31.03.2020 Temat: Potyczki ortograficzne, inaczej mówię niż słyszę/
1.
Głośne przeczytanie dziecku wiersza „Budki, dudki, bieg i śnieg”- niektóre dzieci mogą samodzielnie głośno przeczytać ten wiersz- Podręcznik str.56
-Wskazanie par głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych o podobnych cechach artykulacyjnych; w – f, d – t, g – k, b – p, z – s. Analiza dźwięczności głosek przez przyłożenie dłoni do krtani podczas wymawiania głosek- odczuwanie drgań przy głoskach dźwięcznych i nie odczuwanie ich przy głoskach bezdźwięcznych.
-Wyszukiwanie w wierszu wyrazów, w których zachodzą różnice w wymowie pisowni, i wyrazów wyjaśniających ich pisownię. Wyodrębnienie i porównanie głoski w wyrazie gdzie głoska jest dźwięczna, a w drugim jest bezdźwięczna czyli tę którą inaczej słyszą i inaczej piszą.
grzywa – grzywka w –f
ryba – rybka b -p
Przepisanie wyrazów z wiersza do zeszytu wg powyższego wzoru.
2.
Wykonanie ćwiczeń 1 i 2 w POTYCZKACH ORTOGRAFICZNYCH na str.56
3.
Wykonanie ćwiczeń na str.64 i 65 w ćwiczeniach
4. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 – ćwiczenia na stronkach WWW.
Zadanie domowe
Z wiersza na stronie 56 jedną wybierz zwrotkę – tę, która ci się najbardziej podoba- naucz się jej na pamięć.
Potem, z pamięci napisz ją w zeszycie i sprawdź z oryginałem w książce razem z rodzicem. Popraw ewentualne błędy J
Pamiętaj: Ćwicz codziennie czytanie J
Ćwiczenia czynią mistrza!!!!
Nie zapominaj o tabliczce mnożenia i dzielenia! Poćwicz na podanych wcześniej stronkach WWW.
Serdecznie pozdrawiam!
Henryka Kamińska